پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۹/۳۰ - ساعت ۱۴:۲۶

اعتیاد،مسئله اصلی آسیب های اجتماعی

آسیب‌های اجتماعی موارد متعددی را شامل می‌شوند که هر کدام بسته به شرایط فرد ممکن است او را تحت الشعاع قرار دهد

گزارش/

یکی از آسیب های اجتماعی مسئله اعتیاد است، اعتیاد به هر عادتی نسبت به مواد مختلف طبیعی و شیمیایی گفته می‌شود. امروزه دامنه این مواد آنقدر زیاد شده است و در شکل‌های متعددی وجود دارند. شاید به همین علت است که اکثر افراد ناخواسته در دام اعتیاد می‌افتند و با یک دارو درمانی دوستانه به سمت غول اعتیاد سوق پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است هر کسی با هر شرایط اجتماعی و فرهنگی به آن روی آورد، خودکشی است. این گناه نابخشودنی متاسفانه این روزها در خانواده‌های زیادی رواج یافته است.

 سرقت یکی از آسیب‌های اجتماعی است که بسیار رایج است. ممکن است از فرد سرقت شود یا خود به سمت سرقت گرایش پیدا کند.

به گفته بزرگان، فقر برادر دیوار به دیوار فساد است. اکثر مفاسد و آسیب‌های اجتماعی که مورد بررسی قرار گرفت، ناشی از فقر است. البته درصد بالایی از فقر موجود در یک جامعه بسته به خود فرد است. البته درصدی نیز مربوط به سیاست و جامعه است که نمی‌توان از آن رهایی یافت.

ناگفته نماند که در جوامعی با مشکلات سیاسی و اقتصادی زیاد، باز هم افرادی هستند که جزو ثروتمندان هستند و به راحتی درآمدهای بسیار بالا دارند.

این عامل نشان می‌دهد که اراده و پشتکار فردی و ایده‌های مناسب می‌تواند مسائل غیر قابل کنترل مانند سیاست و اقتصاد جامعه را تحت الشعاع قرار دهد. پس بهتر است قبل از هر چیز برای مراقبت از خود در برابر فقر، بهانه‌ها را کنار بگذاریم و از پتانسیل‌های وجودی خود برای ایجاد انگیزه و کسب و کار بهره ببریم./انتهای پیام

مهرداد بیگلری خبرنگار و مدیر اخرین اخبار خراسان شمالی

 

 

اخبار مرتبط