پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۰/۸ - ساعت ۱۴:۲۵

مدیر کل پزشکی قانونی استان خبر داد:

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: متاسفانه خراسان شمالی جزء نزاع خیزترین استان های کشور است و این استان رتبه پنجم کشوری را در این آسیب اجتماعی دارد.

محمدزاده در نشست خبری که هفتم تیرماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: طی سال گذشته هشت هزار و ۳۰ مورد فرد برای امر نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۴۹ مورد مرد و دو هزار و ۶۸۱ مورد نی زن بوده اند.

 

وی افزود: طی دو ماه نخست سال جاری نیز یک هزار و ۵۴۸ نفر برای نزاع به پزشکی قانونی استانی مراجعه کرده اند که از این تعداد یک هزار و ۱۱۶ مورد مرد و ۴۳۲ نفر نیز زن بوده اند.

 

محمدزاده ادامه داد: متاسفانه استان در ارتباط با آسیب اجتماعی نزاع جایگاه یازدهم کشوری را داشته است که اکنون به جایگاه پنج رسیده است.

 

وی تصریح کرد: به ترتیب شهرستان های شیروان، اسفراین، فاروج، بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان به ترتیب بیشترین آمار نزاع را به خود اختصاص داده اند.

 

این مقام مسئول در ادامه در ارتباط با تصادفات فوتی و جرحی درون و برون شهری نیز بیان کرد: طی سال گذشته تعداد فوتی های ناشی از تصادف در این استان ۲۱۲ نفر بوده است که از این تعداد ۲۸ مورد درون شهری و ۱۸۴ مورد برون شهری بوده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه خراسان شمالی در آمار فوتی های ناشی از تصادف رتبه دهم کشوری را دارد.

 

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی طی دو ماه نخست سال جاری تعداد فوتی های ناشی از تصادف ۳۴ مورد بوده است که شش مورد از آن ها مربوط به تصادفات درون شهری و مابقی برون شهری بوده است.

 

وی تعداد مصدومین ناشی از تصادف در سال گذشته را چهار هزار و ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: خراسان شمالی رتبه چهارم کشوری در ارتباط با مصدومین ناشی از تصادف را دارد.

 

محمدزاده افزود: طی دو ماه امسال نیز ۶۴۴ مصدوم به این اداره کل مراجعه کرده اند و بیشترین مصدومان ناشی از تصادف به ترتیب در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و راز و جرگلان رخ داده است.

 

 وی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۶۲ مورد مرگ غیرطبیعی و ۲۵ مورد مرگ طبیعی به پزشک قانونی استان ارجاع شده است، ادامه داد: حدود یک سوم از افراد فوت شده که به پزشک قانونی ارجاع شده اند مرگ طبیعی داشته و اصلا نیازی برای ارجاع به پزشکی قانونی نبوده و دادیار می تواند مراحل کار را در محل فرد فوت شده انجام دهد

اخبار مرتبط