پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۰/۸ - ساعت ۱۲:۳۷

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه بین دستگاهی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب‌ها ضروری است، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وظیفه بین دستگاهی است و نباید این موضوع را به یک نهاد محول کرد

به گزارش پایگاه خبری دیار مشرق۲۴ ،حجت الاسلام رضا نوری ظهر چهار شنبه در شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی همچون اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرایی کنند و به صورت مداوم گزارش کار خود را ارائه دهند تا از بسیاری آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری شود.

 

امام جمعه بجنورد ادامه داد: این شورا با رویکردی پیشگیرانه در حوزه آسیب‌ها عمل می‌کند و بی تردید پیگیری اجرای مصوبات نقش مؤثری در تحقق اهداف و جلوگیری از آسیب‌ها دارد.

 

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی از جایگاه خاصی برخوردار است بنابراین مسؤولان فرهنگی نیز باید بر اجرای دقیق مصوبات آن اهتمام داشته باشند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه یافتن راهکارهای کارشناسانه کمک ویژه ای به کاستن مشکلات جامعه می‌کند، گفت: باید اصل پیشگیری، اساس کار نهادها و دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد زیرا مقابله پیشگیرانه از بروز بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این میان نباید مسؤولیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به یک سازمان خاصی محول کنیم بلکه همه نهادها مسؤولیت دارند و باید به آن عمل کنند.

اخبار مرتبط