پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ساعت ۰:۲۳

مطالبات استان خراسان شمالی از زبان استاندار در حضور رئیس جمهور

ابلاغ مصوبات سفر، آب مرزی ، نان ، بازارچه مرزی ، راه و سدها مسائلی بود که حسین نژاد در نشست مشترک امروز استانداران با هیات دولت مطرح کرد

 

به گزارش دیار مشرق 24،استاندار خراسان شمالی در جلسه هیئت دولت، رفع تنش‌های آبی استان را نیازمند اتخاذ تدابیر و تصمیمات فوری دانست و تکمیل و احداث سدها را یکی از راهکارهای حل این مشکل عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه به عنوان یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم افزود: بازارچه مرزی پرسه‌سو به عنوان یکی از عوامل اساسی بازگشایی گذر مرزی با کشور ترکمنستان و تقویت همکاری‌های دوجانبه با این کشور است.

 دسترسی راحت و آسان به نان باکیفیت یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اهالی خراسان شمالی است که تخصیص سهمیه بیشتر آرد و ایجاد نانوایی راهکار پاسخ به این مطالبه مردم است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین به موضوع راه ها اشاره کرد و گفت: استان ما علی‌رغم قرارگرفتن در مسیر دو قطب زیارتی و سیاحتی در حوزه محورهای مواصلاتی شهری و راه‌های روستایی در این حوزه عقب‌ماندگی‌های جدی دارد که با توجه به نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم و با تخصیص اعتبارات مناسب و جدیت مسئولین حوزه عمرانی این فاصله کمتر شود.

اخبار مرتبط