پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ - ساعت ۲۳:۳۵

مدیرانی که نسبت به اجرای تصمیمات بحرانی مقاومت کنند، «بازداشت» می‌شوند

به گزارش شرق 24، دادستان مرکز خراسان شمالی گفت: مدیرانی که نسبت به اجرای تصمیمات استانی و مدیریت بحران مقاومت کنند را بازداشت می‌کنیم.

 

سید جواد ایلالی در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی که عصر امروز پنجشنبه ۲۲ دی ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران و ادارات، مصوبه دورکاری کارکنان را به درستی رعایت نکرده‌اند که جای گلایه دارد.

وی افزود: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف گاز و در راستای جلوگیری از قطع گاز در بخش خانگی گرفته شده است؛ بخش خانگی خط قرمز ما در قطع گاز محسوب می‌شود و اجازه نمی‌دهیم برخی رفتارها سبب ایجاد مشکل شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت گاز استان باید بدون اغماض با این ادارات رفتار کرده و گاز آن‌ها را قطع کند، تصریح کرد: انتظار داریم درصورت ادامه دار بودن این تخلف، اسامی آن‌ها به ما اعلام شود تا با متخلفان برخورد قضایی کنیم.

دادستان بجنورد تاکید کرد: عدم انجام دستورات و تصمیمات ستاد بحران و تصمیمات استانی به ویژه در شرایط فعلی که احتمال قطع گاز بخش خانگی نیز وجود دارد، مصداق بارز تضییع حقوق بیت المال است و جرم تلقی شده و قابلیت پیگیری دارد.

ایلالی همچنین با اشاره به خروج بعضی مدیران از استان، گفت: در شرایطی که دورکاری اعلام شده است، برخی مدیران به ویژه مدیران غیر بومی شاید قصد خروج از استان داشته باشند؛ اما ضرورت دارد که در این شرایط بحرانی در استان حضور داشته باشند و حوزه کاری خود را مدیریت کنند و نباید از استان خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه گاز بخش خانگی خط قرمز استان به حساب می‌آید، تصریح کرد: هرتصمیم و اقدامی که در مقابل این خط قرمز قرار گیرد از درجه اعتبار ساقط است و با آن برخورد می‌شود.

دادستان مرکز استان افزود: قرار بر این است که گاز پتروشیمی و صنایع قطع شود تا گاز بخش خانگی با مشکلی روبه رو نشود. هرگونه مقاومتی در این خصوص نیز با برخورد قضایی روبه رو خواهد بود و مدیر مربوطه بازداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: پتروشیمی خراسان حدوداً به اندازه شهرستان گرمه، گاز مصرف می‌کند و قطع گاز آن سبب صرفه جویی به اندازه یک شهرستان می‌شود و در شرایط فعلی نیز ضروری است.

اخبار مرتبط