پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۲/۹ - ساعت ۱۱:۴

استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی برای حمایت از مشارکت مردمی در ارائه خدمات سلامت و آموزش

نظام مالیاتی با استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی برای حمایت از طرح های مشارکت مردمی و مسئولیت‏‌های اجتماعی، تاکنون بیش از 25 مجوز در ارتباط با ماده172 قانون مالیات‌‏های مستقیم صادر کرده است.

در نشست بررسی نقش مالیات در مسئولیت‏‌های اجتماعی؛

  

استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی برای حمایت از مشارکت مردمی در ارائه خدمات سلامت و آموزش

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به رویکرد تحول آفرینی نظام مالیاتی گفت: نظام مالیاتی با استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی برای حمایت از طرح های مشارکت مردمی و مسئولیت‏‌های اجتماعی، تاکنون بیش از 25 مجوز در ارتباط با ماده172 قانون مالیات‌‏های مستقیم صادر کرده است.

 

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست «بررسی نقش مالیات در مسئولیت‏‌های اجتماعی» که با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از موسسات و خیرین سراسر کشور در سازمان امور مالیاتی برگزار شد، اظهار داشت: نظام مالیاتی به مجموع ظرفیت‏‌های خیرین و مودیانی که در توسعه مراکز آموزشی، ساخت و تجهیز مدارس، مراکز بهداشتی درمانی،دانشگاه‌‏ها، مراکز علمی، فرهنگی و فعالیت‏‌های اجتماعی مشارکت کنند با پذیرفتن هزینه های انجام شده به عنوان هزینه‌های قابل قبول پشتیبانی‏‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد تحول آفرینی نظام مالیاتی افزود: در دوره جدید تاکید ویژه ای بر روی ماده 172 قانون مالیات‏‌های مستقیم مربوط به هزینه های قابل قبول صورت گرفته است تا از مشارکت‌‏های اجتماعی بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

گفتنی است در این نشست ضمن تقدیر و تجلیل از اشخاص حقیقی و حقوقی پیشگام در حوزه مسئولیت‌‏های اجتماعی، تعدادی از روسای انجمن‏‌ها و موسسات خیریه نظرات، مشکلات و دغدغه های مربوط به این حوزه را مطرح نمودند که وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی دستورات و راهنمایی لازم را ارایه نمودند.

بازگشت

اخبار مرتبط