پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ساعت ۱۱:۲۱

اقدامات لازم برای انتقال آب شرب باکیفیت به بجنورد

برای تامین پایدار آب شرب شهر بجنورد و بهبود کیفیت آب این شهر حفر و استفاده از ۱۱ حلقه چاه برنامه ریزی شد.

برای تامین پایدار آب شرب شهر بجنورد و بهبود کیفیت آب این شهر حفر و استفاده از ۱۱ حلقه چاه برنامه ریزی شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اعلم این خبر گفت: ۷ حلقه چاه در پلنگ دره از گذشته حفر شده است که هم اکنون پتروشیمی خراسان از آن استفاده می کند و با توجه به دستور رئیس جمهور برای جایگزینی پساب به جای آب شرب در این کارخانه هم اکنون شرکت آب و فاضلاب پروژه انتقال آب از این چاه ها به شهر بجنورد را آغاز کرده است .

«نعیمی» افزود: هر کدام از این چاه ها ۴۰ لیتر بر ثانیه و در مجموع ۲۸۰ لیتر بر ثانیه تولید آب دارند. میزان تامین آب شهر بجنورد از سد شیرین دره به طور متوسط ۹۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر استفاده از این ۷ حلقه چاه حفر ۴ حلقه چاه دیگر نیز در دستور کار است.  همچنین دو حلقه از این چاه ها در کلاته نقی و یک چاه دیگر در شمال بجنورد حفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: حفر یک چاه دیگر نیز در دستور کار است.  به گفته «نعیمی» طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا شهریور سال آینده آب چاه های پلنگ دره به شبکه آب شرب شهر بجنورد افزوده می شود اما این منوط به تخصیص به موقع اعتبارات است که در حال حاضر تزریق اعتبار به کندی صورت می گیرد.

بر اساس اظهارات وی برای بهبود کیفیت آب مورد استفاده از سد شیرین دره نیاز به تامین دستگاه هایی چون دستگاه اوزن زنی و هوا دهی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان هستیم و پیگیری برای تامین این اعتبار در حال پیگیری است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای حفر چاه در تمام دیگر مراکز شهرستان های استان برای تامین آب شرب پایدار خبر داد.

اخبار مرتبط