پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ساعت ۱۱:۵

نظام اقتصادی و مالیاتی کنار کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایستاده است

سازمان امور مالیاتی میزبان مجمع کارآفرینان کشور ...

در نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان ایران مطرح شد؛

 

نظام اقتصادی و مالیاتی کنار کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایستاده است

سازمان امور مالیاتی کشور میزبان مجمع کارآفرینان کشور بود تا ضمن استماع دغدغه ها، مشکلات و مسایل، دیدگاه ‏ها و نظرات آنان و بحث و گفتگو درخصوص مسایل مشترک زمینه همکاری و هماهنگی بیش از گذشته فراهم شود./ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، زمان استرداد مالیات به کمتر از یک ماه کاهش خواهد یافت.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در نشست «هم اندیشی مجمع کارافرینان ایران» که برای نخستین بار به همت سازمان امور مالیاتی کشور و با حضور دکتر منظور رئیس کل سازمان، معاونین و مدیران این سازمان، اعضای مجمع کارآفرینان ایران، نمایندگان شرکت‏ های عضو مجمع از جمله شرکت‏ های دانش بنیان و همچنین جمعی از خبرنگاران اقتصادی در سازمان امور مالیاتی برگزار شد، تعدادی از نمایندگان مجمع کارآفرینان کشور به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود در خصوص مسایل مالیاتی از جمله استرداد مالیاتی، مشوق‏ های مالیاتی سرمایه گذاری، اطاله دادرسی مالیاتی، بخشودگی جرایم مالیاتی، نحوه تبادل اطلاعات در سامانه مودیان و نظایر آن پرداختند.

در ادامه این نشست، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تبیین رویکرد اصلی نظام مالیاتی کشور مبتنی بر حمایت تمام قد از عرصه تولید کشور، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای این سازمان در دوره جدید از جمله ارایه کلیه خدمات مالیاتی بر بستر الکترونیک، اپلیکیشن مالیات من بر روی گوشی ‏ها، تعامل با کلیه اقشار جامعه همانند نخبگان، نهادها، همچنین استقرار میز خدمت و... ارائه کرد و اظهار داشت: نظام مالیاتی با رویکرد تحول آفرینی به دنبال وصول بحق مالیات، افزایش عدالت مالیاتی، بهبود خدمت رسانی و رضایتمندی مودیان است.

وی در ادامه به برخی از حمایت‏های نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: امسال ۵ واحد درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی کاهش یافت و در سال آینده ۷ واحد درصد را پیشنهاد داده ایم؛ لذا رویکرد نظام اقتصادی و مالیاتی حمایت از تولید است که با رشد و رونق تولید در بلند مدت این نوع هزینه های کاهشی، جبران خواهد شد.

دکتر منظور با تاکید بر اینکه معتقدیم مالیات نباید به یک عامل بازدارنده تبدیل شود گفت: هدف ما تامین مالی دولت است اما در عین حال اقدامات ما نباید زمینه ساز کاهش تولید شود بلکه باید مسیر هرگونه تسهیل گری با دریافت مجوز قانونی را هموار سازد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه رویکرد مجموعه اقتصادی دولت سیزدهم، تسهیل کسب وکار و تشویق کارآفرینی است افزود: به عنوان مثال در سازمان مالیاتی، هدف ما وصول مالیات به هر طریق ممکن نیست بلکه هدف ما آن است که مالیات حقه را براساس موازین قانونی دریافت کنیم و در عین حال هر جا که قانون به نفع مردم و مودی حتی برخلاف افزایش وصول وضع شود ما استقبال نموده و از راه ها و شیوه های قانونی از قبیل توجه به فرار‌های مالیاتی و شناسایی بیشتر و موثر مودیان مالیاتی، اصلاح فرایندهای رسیدگی و بستن روزنه‌های فرار جبران خواهیم کرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تجربیات نظام های مالیاتی موفق در عرصه بین المللی گفت: در دنیا اظهارنامه های مالیاتی براساس استرداد بنا می شود نه اینکه اظهارنامه ها براساس وصول تنظیم شود. با استقرار کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان زمان استرداد مالیات کاهش معناداری می یابد و هدف گذاری به این سمت است که زمان استرداد مالیات به کمتر از یک ماه تقلیل یابد.

اخبار مرتبط