پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۱/۶ - ساعت ۱۴:۴۵

۵۹۰ هزار نفر از جاذبه‌های خراسان شمالی بازدید کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسانطشمالی گفت: با آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۱۷ اسفند تا به امروز ۵۹۰ هزار و ۵۴۸ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی خراسان شمالی دیدن کردند.

صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: با آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۱۷ اسفند تا به امروز ۵۹۰ هزار و ۵۴۸ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی خراسان شمالی دیدن کردند که نسبت به سال گذشته ۲۷۶ درصد رشد داشته است.

 

وی گفت: خراسان‌شمالی به دلیل قرارگرفتن در مسیر خراسان رضوی و بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و طبیعت بکر و سرسبز و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی هرساله میزبان بسیاری از زائران و مسافران است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی افزود: ۱۰۱ هزار ۵۱۳ نفر از این مسافران نوروزی از اماکن تاریخی، ۱۱۶ هزار ۴۲۰ نفر اماکن مذهبی، ۲۴۳ هزار ۴۶۲ نفر اماکن طبیعی، ۶۸ هزار و ۷۹۳ نفر از اماکن تفریحی و فرهنگی و ۶۰ هزار ۱۱۰ نفر از اماکن دست‌ساز بازدید کردند.

 

مستوفیان گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد، خانه صنایع‌دستی جاجرمی بجنورد، چهارتاقی تیموری شیروان، ارگ تاریخی بلقیس اسفراین، دژ آلمادوشن راز و جرگلان، قلعه جلال‌الدین گرمه، مسجد جامع جاجرم موزه گرمابه، تاریخ شهر فاروج، روستاهای درکش، اسطرخی، اسفیدان و رویین از مهم‌ترین جاذبه‌های خراسان شمالی است.

اخبار مرتبط