پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۱/۲۷ - ساعت ۱۵:۴۷

کسب مدال ارزشمند سه دانش‌آموز خراسان‌شمالی در المپیاد ملی اقتصاد و مدیریت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سه دانش آموز شهرستان شیروان در سومین دوره المپیاد ملی اقتصاد و مدیریت سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سه دانش آموز شهرستان شیروان در سومین دوره المپیاد ملی اقتصاد و مدیریت سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند.

ابوالقاسم اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش آموزان "نازنین مرادی" از دبیرستان تیزهوشان فرزانگان دوره دوم متوسطه شهرستان شیروان مدال طلا، "زهرا قوینانلویی" از دبیرستان نمونه دولتی فاطمة الزهرا شیروان، مدال نقره و "سحر بیژنی مقدم" از دبیرستان نمونه دولتی فاطمة الزهرا شیروان، مدال برنز را در این المپیاد ملی از آن خود کردند.

وی با بیان اینکه این آزمون هر ساله در سه مرحله برگزار می شود افزود: ۲۵۵ نفر دانش آموز دختر و پسر از خراسان شمالی در این آزمون شرکت کردند که در مرحله اول ۲۶ نفر، در مرحله دوم سه نفر که در نهایت این سه نفر از استان موفق به کسب مدال شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع ۴۱ دانش آموز دختر و پسر از سراسر کشور در المپیاد اقتصاد و مدیریت مدال کسب کردند که از این تعداد ۱۰ دانش آموز مدال طلا، ۱۵ نفر مدال نقره و مابقی مدال برنز را از آن خود کردند.

اکبری بیان کرد: دانش آموزان این استان ظرفیت و توان بسیار برای موفقیت در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی از خود نشان داده اند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط