پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۲/۴ - ساعت ۸:۳۴

نظر ۳ کارشناس درباره قضاوت پیام حیدری در دیدار پرسپولیس - استقلال

سه کارشناس داوری به تحلیل تصمیمات داور دیدار پرسپولیس - استقلال در صدمین دربی پایتخت پرداختند.

تیم فوتبال پرسپولیس عصر امروز (یکشنبه) در دربی 100 توانست استقلال را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و به صدر جدول لیگ برتر صعود کند. این مسابقه صحنه‌های مشکوک داوری داشت و هر دو تیم در نیمه نخست اعتقاد داشتند پیام حیدری باید یک پنالتی به سود آنها اعلام می‌کرد.

خبرنگارما  درباره قضاوت این دیدار با دو کارشناس داوری صحبت و نظرات محسن ترکی که در تلویزیون حضور داشت را منعکس کرد که در زیر می‌خوانید:

حیدر سلیمانی: نیمه اول دو صحنه بحث‌برانگیز داشت. یکی در دقایق ابتدایی که استقلالی‌ها معتقد بودند توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرده و داور باید پنالتی می‌گرفت، اما توپ قبل از برخورد به دست بازیکن پرسپولیس ابتدا به پای بازیکن خورده بود. داور بهترین تصمیم را گرفت و به‌درستی دستور به ادامه بازی داد.

* کوین یامگا در دقیقه 39 به‌جای دفع توپ، پای عبدی را زد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد، اما دقت لازم را نداشت و به بازی ادامه داد.

* در نیمه دوم اتفاق خاصی ندیدیم و به نظرم تنها اتفاق مهم مسابقه، در دقیقه 39 بازی (صحنه مشکوک به پنالتی پرسپولیس) بود که باید توسط VAR (کمک داور ویدیویی) بررسی می‌شد.

 حسین عسگری:بازی بسیار حساسی بود و داوری جز یک مورد،‌ مشکل آنچنانی نداشت. داور در دقیقه 5 باید (به سود استقلال) پنالتی اعلام می‌کرد که تصمیمی کلیدی بود. قانون گفته در تکل، برخورد توپ به دستی مشکل ندارد که تکیه‌گاه و روی زمین باشد. دست مدافع پرسپولیس کاملاً باز بود و توپ آگاهانه به دست او برخورد کرد.

* در دقیقه 39 داخل محوطه جریمه استقلال اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و پنالتی برای پرسپولیس رخ نداد.

 * پیام حیدری مطابق فشار بازی تصمیم می‌گرفت و داور دوم بین‌المللی ما نباید چنین شرایطی داشته باشد. او اواخر بازی باید حتماً یک آوانتاژ می‌داد که این کار را نکرد و پس از اینکه محمد محبی با استوک به وحید امیری ضربه زد، باید به او کارت زرد نشان می‌داد (محبی در پایان مسابقه کارت زرد گرفت و مطابق نظری عسگری باید اخراج می‌شد). وقتی محبی در میانه زمین توپ را گرفت، این بازیکن پرسپولیس بود که سرش را پایین آورد و نباید خطای محبی اعلام می‌شد.

محسن ترکی: توپ پس از برخورد به بدن گولسیانی به دست او برخورد کرد که او دستش را عقب کشید و خطای پنالتی رخ نداد. در نیمه اول خطای پنالتی برای پرسپولیس هم رخ نداد. همچنین محمد محبی روی وحید امیری مرتکب خطایی شد که می‌توانست کارت زرد بگیرد. به تیم داوری تبریک می‌گویم و به داوران جوان توصیه می‌کنم دربی را چند بار ببینند.

اخبار مرتبط