پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۲/۶ - ساعت ۷:۲۹

صلح و امنیت پایدار از اهداف دیپلماسی دفاعی در مسکو بود

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: مذاکرات چهارجانبه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه با هدف مهم دستیابی به صلح و امنیت پایدار در منطقه صورت گرفت.

از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ آشتیانی در گفتگو های جداگانه با وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه تاکید کرد: تلاش ما ‌و روسیه برای عادی سازی روابط ترکیه وسوریه از اهداف این نشست چهار جانبه بود و جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی برای گفت ‌گوی مستقیم بین سوریه و ترکیه به عنوان دوکشور همسایه و تاثیرگذار در منطقه دارد و از تشریک مساعی دو کشور حمایت می کند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور تاثیر گذار در معادلات منطقه ، همواره برای صلح و ثبات و امنیت در منطقه تلاش خود را به کار بسته است افزود: اقدام عملی حضور ایران در نشست ۴جانبه مسکو مصداق عینی این موضوع است.

وی در پایان گفت: مبارزه با اشکال مختلف تروریسم خواسته ی همه ی ملت های منطقه است و این موضوع جز با تشریک مساعی و هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه حاصل نخواهد شد .

مذاکرات چهارجانبه وزرای دفاع فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوی عربی سوریه و جمهوری ترکیه در 25آوریل (پنجم اردیبهشت) سال جاری در مسکو برگزار شد.

اخبار مرتبط