پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۲/۲۳ - ساعت ۹:۱۹

اتصال همه مدارس شهری به فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبر نوری در دبستان شهید همدانی پردیس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین آغاز عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبرنوری با حضور رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دبستان همدانی پردیس برگزار شد.

در این مراسم تفاهم‌نامه عملیات اجرایی اتصال پرسرعت مدارس کشور از طریق فیبرنوری به امضای صحرایی و زارع پور رسید.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم، ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش طرح فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

امیر محمدزاده‌ لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را مدنظر قرار داده تا شاهد زیر ساخت با کیفیت و توسعه مناسب در این زمینه باشیم. 

وی به روستاها به اینترنت  اشاره کرد و ادامه داد: از منظر پوشش اینترنت در حوزه روستایی در روستاهای دارای ۲۰ خانوار به بیش از ۹۰ درصد رسیده‌ایم و امیدواریم شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای بیست خانوار باشیم.

لاجوردی افزود: پوشش اینترنت در حوزه شهری ۴۱ درصد است که البته در کیفیت دچار عقب ماندگی هستیم اما با اتصال به فیبر نوری شاهد پوشش اینترنت ۲۰ میلیون خانوار و کیفیت سرعت خواهیم بود. 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت سیزدهم همه مدارس شهری به فیبرنوری متصل می‌شوند. 

اخبار مرتبط