پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۲/۲۳ - ساعت ۹:۲۵

تقریظ رهبر انقلاب یکی از شگفتی‌های زندگی‌ام بود

همسر شهید علیرضا توسلی، فرمانده برجسته و پرافتخار لشکر فاطمیون گفت: تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان» یکی از شگفتی‌های زندگی‌ام بود و باعث خوشحالی‌ام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «خاتون و قوماندان» که به‌تازگی به تقریظ رهبر معظم انقلاب مزین شده، مجموعه روایت‌هایی از زندگی ام‌البنین حسینی، همسر شهید علیرضا توسلی (ابو حامد) فرمانده برجسته و پرافتخار  لشکر فاطمیون است. علیرضا توسلی معروف به ابو حامد در سال ۱۳۶۳ به ایران مهاجرت کرد. ابتدا در حوزه علمیه اصفهان و سپس در حوزه علمیه قم، مشغول به تحصیل شد و همزمان با تحصیل به کار ساختمانی اشتغال داشت. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفت. هنوز مدت زیادی از ظهور داعش نگذشته بود که علیرضا توسلی، رسالت تازه خود را در نبرد با داعش دید و سرانجام در یکی از همین نبردها در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۳ در شهر «درعا» به شهادت رسید. «قوماندان» در زبان مردم افغانستان به معنای فرمانده است و مریم قربان زاده با تکیه‌بر همین نام، کتاب «خاتون و قوماندان» را با استفاده از روایت زندگی ام‌البنین حسینی، همسر این شهید مدافع حرم نوشته است.

 همسر شهید علیرضا توسلی (ابو حامد) فرمانده برجسته و پرافتخار  لشکر فاطمیون، ساعاتی قبل از رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب خاطراتش در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد می گوید: از اولین سالی که همسرم به شهادت رسید با خانم قربانزاده، نویسنده کتاب آشنا شدم. این نویسنده خیلی از خاطراتم می پرسید. البته یک وقفه ای افتاد. ما ابتدا یک مصاحبه کوتاه داشتیم و همین گفت و گو و ارتباط دوستانه و رفت و آمدهایمان به نوشتن کتاب ختم شد. از آن به بعد، دیگر صحبت ما کاری نبود و دلی و رفاقتی بود.

جمع آوری خاطرات ۳ سال طول کشید

ام البنین حسینی در ادامه صحبت هایش می گوید: بیان خاطرات ما حدود سه سال طول کشید. البته در این مدت به صورت یکسره و فشرده با نویسنده ارتباط نداشتم. ممکن بود در دوره ای بعد از حدود یکی دو ماه جلسه مصاحبه ای بگذاریم. هرازگاهی من درگیر بودم و مدتی هم خانم قربانزاده، مشغول انجام کارهایش بود. بنابراین هرروزی بسته به شرایط مان یک زمان مشخصی را صحبت می کردیم و این روند، سه سال طول کشید.

تقریظ رهبر انقلاب، تسلای بزرگی بر غم هایم بود

همسر این شهید افغانستانی درباره انتشار تقریظ رهبر انقلاب می گوید: اسفند سال گذشته و همزمان با ایام شهادت ابوحامد بود که از تقریظ مقام معظم رهبری خبردار شدم. همزمان با ایام سالگرد شهادت از دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتند و اعلام کردند که آقا کتاب را مطالعه کردند. گفتند چه کار خوبی کردید که خاطرات تان را روایت کردید. این جملات، تسلای بزرگی بر همه غم هایم بود و خیلی خوشحال شدم. من هنوز هم از محتوای تقریظ آقا خبر ندارم و نمی دانم نظر ایشان چیست. مشتاقانه منتظر خواندن پیام ایشان هستم.

تقریظ رهبر انقلاب، یکی از شگفتی های زندگی ام بود

روای کتاب «خاتون و قوماندان» ادامه می دهد: تقریظ رهبر انقلاب یکی از شگفتی های زندگی شخصی ام بود که خاطراتم مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت. سال ۹۵ که خدمت ایشان مشرف شدم شور و شعف خاصی داشتم. از مدتی پیش هم که خبر تقریظ و توجه ویژه مقام معظم رهبری را شنیدم خوشحال شدم. هزاران بار از خدا تشکر کردم و بر خودم بالیدم که اگر چه در این سال ها سختی های زندگی بدون همسر را درک کرده ام اما مورد لطف و تفقد رهبر انقلاب هستم و ایشان هنوز هم به خانواده ها و شهدای مدافع حرم توجه می کنند.

بخش هایی از کتاب را در مراکز فرهنگی افغانستان نصب کرده بودند

همسر شهید مدافع حرم و راوی کتاب «خاتون و قوماندان» درباره اثرگذاری کتاب در افغانستان هم می گوید: داستان این کتاب، زندگی یک شهید افغانستانی را روایت و روحیه استکبارستیزی را بیان می کند. موضوعی که در بین مردم افغانستان مورد ستایش است. زمانی که کتاب منتشر شد بخش‌هایی از کتاب را در مراکز فرهنگی افغانستان نصب کرده بودند تا همسرم را به عنوان الگو معرفی کنند. اکنون هم افراد دغدغه‌مند از عنایت ویژه مقام معظم رهبری خیلی خوشحالند.

اخبار مرتبط