پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۲/۲۴ - ساعت ۱۱:۲۴

بررسی ۲۱۷ اثر دانش آموزان و معلمان خراسان‌شمالی در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ۲۱۷ اثر از دانش آموزان و معلمان به دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم ارسال شد.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از ارسال ۲۱۷ اثر از دانش آموزان و معلمان به دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم خبر داد.

طلعت علینژاد، رییس اداره امورتربیتی، در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه ۲۱۷ اثر دانش آموزان و معلمان استان به جشنواره نوجوان سالم ارسال شد، اظهار داشت: شرکت کنندگان استانی این جشنواره شامل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، متوسطه، فرهنگیان و اولیا را شامل می شوند.

وی با اعلام اینکه ۳۵ معلم و ۲ اثر منتخب اولیا در این جشنواره مشارکت دارند. گفت: در مجموع 180 دانش آموز استانی در این جشنواره مشارکت دارند که از این تعداد ۱۵ دانش آموز مقطع ابتدایی (شامل هشت دختر و هفت پسر) و در مقطع متوسطه اول و دوم ۱۶۵ دانش آموز ( ۱۲۳ دختر و 42 پسر) هستند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: فراخوان این جشنواره از مهرماه تا بهمن ماه پارسال اعلام و تاکنون ۲ مرحله شهرستانی، استانی برگزار و مرحله کشوری نیز تیرماه سالجاری در شیراز برگزار می‌شود.

علینژاد تصریح کرد: جشنواره نوجوان سالم در ۳ محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور و نیز بیش از ۲۰ رشته ازجمله انشا، پویانمایی، طرح درس پیشگیری پروژه‌های ابتکاری و نقاشی ارایه اثر دارد که بعد از داوری آثار به منتخبین دانش‌آموزی و والدین و کارکنان فرهنگی مدارس، جوایزی اهداء می‌شود و نفرات برتر جشنواره به مرحله کشوری خواهند رفت.

وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم، تنها جشنواره در سطح مدارس است که در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد، افزود: در مرحله اولیه بیش از ۹ هزار دانش آموز استان در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۲۱۷ اثر به مرحله استانی و ۵۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته است.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: همچنین در سال تحصیلی گذشته هفت هزار و ۸۶۲ دانش آموز در جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند که ۱۷۳ اثر آنها به مرحله استانی و ۳۵ اثر هم به مرحله کشوری راه یافت.

علینژاد ادامه داد: این جشنواره با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت و ارتقاء سطح بهداشت روان دانش آموزان در بخش‌های خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور، برگزار می شود.

گفتنی است در سال تحصیلی جاری تعداد ۱۲۵۶۸۹۶ نفر اثر به جشنواره دوازدهم ارسال کرده‌اند و تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان مراسم اختتامیه جشنواره برگزار شده است.

اخبار مرتبط