پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۴/۶ - ساعت ۲۱:۴۰

۱۰ میلیارد تومان اعتبار به کانون فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی اختصاص یافت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و جذب کامل آن از محل بودجه سفر استانی به کانون ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق۲۴، صبح امروز فرهاد آقابیگی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اعتبارات سفر ریاست جمهوری اظهار کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل بودجه سفر استانی به کانون‌ها اختصاص یافته که بطور کامل جذب شده است.

 

وی گفت: غالب برنامه‌های سه ساله اول حوزه کودک و نوجوان که در سال پایانی آن هستیم بخش سخت افزاری بوده و سه مرکز نیمه‌کاره که کلنگ‌زنی آن سال ۸۵ انجام گرفته تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی به پیگیری برای کلنگ‌زنی مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیروان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود با انجام پیگیری‌های لازم سینمای کودک‌وخانواده و همچنین خانه بازی کودک‌ونوجوان تا پایان سال جاری افتتاح شود.

 

وی به برنامه‌های سه ساله دوم کانون اشاره کرد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌ها در حوزه نرم افزاری و تولید محتوا و بحث‌های زیرساختی است که برای سه حوزه قصه‌گویی، نمایش حوزه کودک‌ونوجوان و بازی‌و‌سرگرمی برنامه‌ریزی شده است.

 

آقابیگی به ایجاد مرکز آفرینش‌های هنری در کانون کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در حوزه تئاتر این مرکز موفق به تولید و حمایت از یک تئاتر شده است.

 

وی با بیان اینکه مراحل نهایی اولین خانه بازی کودک و نوجوان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: سالن‌های آمفی تئاتر شهرستان‌ها هم به مرور تکمیل می‌شوند.

 

آقابیگی افزود: تلاش می‌شود برای اولین بار در استان نمایشگاه بازی و اسباب بازی را همزمان با هفته ملی کودک در مهرماه برگزار کنیم‌.

 

وی در خصوص برنامه‌های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی گفت: از ۱۱ تیرماه بصورت رسمی فعالیت کانون با تریلی تئاتر همراه با برگزاری جشن‌های مختلف در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

 

آقابیگی به برگزاری ۲۰۰ کارگاه فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: موکب قاصدان نینوا در محرم برای نوجوانان محیا می‌شود و حسن ختام برنامه‌های تابستانه نمایشگاه بازی خواهد بود./فارس

نیما مرادی خبرنگار
اخبار مرتبط