پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۷/۲۲ - ساعت ۱۷:۲۹

سامانه مودیان مالیاتی می تواند اقتصاد زیرزمینی را کنترل کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه مودیان مالیاتی با رصد جریان کالایی از ابتدا تا انتها جلوی قاچاق کالا را می گیرد و می تواند به این صورت اقتصاد زیرزمینی را نیز کنترل کند.

محمد علی پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هدف قانونگذار از راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی را جلوگیری از فرار مالیاتی عنوان کرد و گفت: شواهد حکایت از این دارد که راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی علاوه بر این این موضوع، در اخذ عادلانه و پرداخت به موقع مالیات نیز موثر بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه جلوگیری از اعمال نظر شخصی در فرآیند اخذ مالیات، یکی دیگر از اهداف راه اندازی سامانه مودیان است، افزود: تا پیش از استقرار سامانه مودیان مالیاتی مالیات برخی افراد بیش از حد معمول و برای برخی کمتر از حد معمول بود این در حالی است که سامانه مودیان مالیاتی تمام این مسائل را از بین برده است.

علی پور در ادامه با اشاره به اینکه سامانه مودیان مالیاتی جلوی فرارهای مالیاتی گروهی از فعالان اقتصادی را گرفته است، تصریح کرد: این افراد تا پیش از این سامانه به هر نحوی درصدد فرار از پرداخت مالیات بودند ولی این سامانه باعث شده که راه های فرار مالیاتی این افراد بسته شود.

اخبار مرتبط