مهمترین برنامه ما بالا بردن سطح کیفیت رسیدگی در تمامی پروندهها است.
سید محسن خوانساریان، دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای اداری استان خوزستان و در جمع مدیران مالیاتی این استان گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با تبیین سیاستهای درست از بابت اطلاعاتی که در اختیار دارد میتواند راهگشای بسیاری از مسائل همکاران در قسمت رسیدگی و وصول باشد.
دادستان انتظامی مالیاتی با اشاره به تغییر رویکرد جذب نیروهای دادستانی در دوره جاری مدیریت دادستانی انتظامی مالیاتی اظهار داشت: با تمرکز بر بهکارگیری همکاران دارای بضاعت کافی اطلاعاتی و تخصصی در دفاتر دادستانی و همچنین با تکیه بر تشخیص و رسیدگیهای متقن، مستدل و مبتنی بر شواهد و قرائن سعی کردیم تا جای ممکن از تشخیص پیش برآوردی و بدون پشتوانه جلوگیری کرده و ضمن کاهش اطاله رسیدگی، فرآیند دادرسی را سهولت بخشیم.
خوانساریان با اشاره به حرکت نظام مالیاتی به سمت حاکمیت داده تصریح کرد: در بحث دادهها توجه به این موضوع اساسی ضروری است که سازمان امور مالیاتی در حال حاضر در دوره گذار از نظام سنتی به نظام مدرن و داده محور است و برای رسیدن به هدف اخذ مالیات هوشمند، چالشهای خود را در پیش رو دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در مقایسه با سازمانهایی مثل سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد که برای تأمین اطلاعات و دادههای خود استقلال دارند و مشکلی از بابت تأمین دادههای موردنیاز خود ندارند، در زمینه تأمین دادهها و اطلاعات وابسته به سایر سازمانها و ارگانهاست که برای دریافت اطلاعات از آنان بعضاً با مقاومت از سوی برخی از این سازمانها و یا دریافت اطلاعات ناقص مواجه است.