پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۷/۲۶ - ساعت ۱۰:۷

تحقق ۴۵ درصدی بودجه شهرداری بجنورد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از تحقق ۴۵ درصد از بودجه شش ماه نخست سال جاری در شهرداری مرکز استان بیان کرد

یوسف مغروری دبیان کرد: کل بودجه مصوب شهرداری بجنورد برای سال ۱۴۰۲ حدود ۸۹۴ میلیارد تومان است که به طور متوسط در هر نیم سال باید ۴۴۷ میلیارد تومان جذب شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: کل درآمد جذب شده طی شش ماه نخست امسال ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۴۵ درصد از بودجه شش ماهه و ۲۲ درصد از کل بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ است.

وی کل هزینه‌های شهرداری بجنورد طی نیمه نخست امسال را ۲۶۶ میلیارد تومان دانست و گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به هزینه‌های جاری، ۸۹ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲۶ میلیارد تومان مربوط به تملک دارایی‌های مالی است.

مغروری بیان کرد: سرجمع هزینه‌های انجام شده طی نیمه نخست امسال در شهرداری بجنورد معادل ۶۰ درصد هزینه‌های پیش بینی شده طی شش ماه و همچنین معادل ۳۰ درصد کل هزینه‌های امسال است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها همچنین به ظرفیت‌های بودجه عمومی کشور نیز اشاره کرد و افزود: در بند «د» تبصره پنج قانون بودجه، ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۱۸.۵ همت) برای توسعه حمل و نقل عمومی از محل انتشار اوراق در نظر گرفته شده که برای نخستین بار است که اتفاق می‌افتد.

مغروری گفت: ما نیز درخواست انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق داده‌ایم که باید به تصویب وزارت کشور برسد و در صورت تصویب قرار است ۱۳۵ میلیارد تومان از آن برای توسعه حمل و نقل عمومی در مرکز استان و ۶۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات پسماند و ماشین آلات آن هزینه شود

اخبار مرتبط