پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۷/۲۷ - ساعت ۱۰:۱

ظرفیت خراسان شمالی برای ایجاد قطب کشاورزی کشور

استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش راندمان در صنعت کشاورزی در گرو توسعه آبیاری‌های نوین و مصرف درست آب است که اگر بتوانیم به درستی مدیریت کنیم در کشور سرآمد خواهیم شد.

محمدرضا حسین‌نژاد صبح امروز در آیین تقدیر از کشاورزان نمونه خراسان شمالی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خراسان شمالی باید به قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل شود، اظهار داشت: ما همواره به دنبال این موضوع بودیم که در چارچوب قوانین کمترین فشار به بدنه کشاورزی استان وارد شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ویژه توسعه آبیاری‌های نوین در حوزه کشاورزی، گفت: افزایش راندمان در صنعت کشاورزی در گرو توسعه آبیاری‌های نوین و مصرف درست آب است که اگر بتوانیم به درستی مدیریت کنیم در کشور سرآمد خواهیم شد.

وی افزود: نود و دو درصد آب در بخش کشاورزی، شش درصد صنعت و دو درصد در بخش شرب مصرف می شود که اگر از سیستم‌های نوین آبیاری با مطالعه و تخصص استفاده کنیم راندمان کشت در استان افزایش خواهد داشت که این امر مستلزم آموزش نحوه مصرف درست آب است.

حسین‌نژاد استفاده از ایده‌ها و تجربه‌های جدید در توسعه بخش کشاورزی را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: بذر و کود مناسب و بهره‌مندی از تجربیات موفق منجر به افزایش راندمان کشت می‌شود.

وی در ادامه به یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ترویج آموزش در حوزه کشاورزی یکی از وظایف جهاد کشاورزی است که اگر این امر به خوبی انجام شود می‌تواند استان را به قطب مهم منطقه در حوزه کشاورزی تبدیل کند.

استاندار خراسان شمالی توجه به کشاورزان را بسیار ضروری دانست و افزود: در سال‌های اخیر در اثر بی‌توجهی به کشاورزی بسیاری از زمین‌های کشاورزی را از دست دادیم که باید ضمن بازنگری در برخی حوزه‌ها دسترنج واقعی به کشاورزان پرداخت شود و روستا به معنای واقعی کلمه، مولد باشد، چون این موضوع یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اصلی دولت مردمی است.

در پایان این مراسم با حضور استاندار، بیش از صد نفر از فعالین برتر و برگزیدگان حوزه کشاورزی استان از جمله تولیدکننده 185 تن چغندر در هکتار، تولیدکننده  135 تن سیب در هکتار و تولیدکننده گوسفند داشتی که در سطح ملی حائز رتبه بودند،  مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار مرتبط