پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۸/۹ - ساعت ۹:۱۶

اصناف و شرکت‌ها تنها 8 درصد مالیات را پرداخت می‌کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: برقراری عدالت مالیاتی مهم‌ترین دغدغه فعالان بخش صادرات است و باید در همه صنوف و مشاغل این موضوع رعایت شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اصناف و شرکت‌ها تنها 8 درصد مالیات را پرداخت می‌کنند، گفت: مهم‌ترین دغدغه فعالان بخش صادرات، برقراری عدالت مالیاتی است و باید در همه صنوف و مشاغل این موضوع رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار مشرق 24، محمدرضا حسین‌نژاداستاندار خراسان شمالی در نشست اعضای کانون کارآفرینان برتر خراسان شمالی رسیدگی به دغدغه‌های صادرکنندگان و کارآفرینان استان را از اولویت‌های دولت دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم صادرکنندگان و کارآفرینان تعهدات ارزی است، ما نیز این موضوع را در جلسه هیئت دولت مطرح کردیم که امیدواریم به‌زودی شاهد گشایش‌هایی در این حوزه باشیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: در دو سال گذشته بیشترین تمرکز دولت بر ارتباط استان‌ها برای صادرات به کشورهای همسایه بود که این موضوع می‌تواند گام مهمی برای افزایش صادرات و همچنین توسعه استان تلقی شود.

وی برقراری عدالت مالیاتی را ضروری و یکی از دغدغه‌های مهم صادرکنندگان و کارآفرینان دانست و گفت: بررسی دقیق‌تر موضوع مالیات در راستای شفافیت اظهارنامه‌ها باید انجام شود، زیرا در مسیر افزایش تولید، افزایش مالیات توجیه ندارد.

حسین‌نژاد تحول در تولید و حمایت خاص از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه مالیات نیز اصناف و شرکت‌ها تنها 8 درصد مالیات را پرداخت می‌کنند و بیشترین بار بر دوش صنایع بزرگ است که با دستور کار کارشناسی شده، درصدد هستیم فشار بر روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کاهش دهیم.

اخبار مرتبط