پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۱۰/۳ - ساعت ۲۲:۳۰

فعالیت ۳۰ هزار نفر داوطلب هلال احمر در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از فعالیت بیش از ۳۰ هزار نفر داوطلب در این مجموعه خبر داد.

ابوالفضل محبان امروز (یکشنبه، سوم دی ماه) در آیین تکریم از داوطلبان هلال احمر استان، اظهار کرد: این داوطلب‌ها در کسوت‌های مختلف مشغول کمک‌رسانی و همکاری‌اند و ارتباط مستقیمی بین مشارکت و کمک‌های داوطلبانه با رفاه در جامعه وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز که قدردان زحمات امدادگران و داوطلبان هستیم، باید به یاد داوطلبانی که در غزه امدادرسانی کردند و بهای این کار را با خون‌شان دادند نیز باشیم. شکایتی علیه رژیم منحوس صهیونیستی توسط جمعیت هلال احمر ایران تنظیم شده است تا به امضای سایر کشورها برسد و از طریق صلیب سرخ جهانی پیگیری شود.

محبان به خدمات این جمعیت در استان اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته ۱۲۴ هزار نفر در خراسان شمالی از خدمات بلاعوض هلال احمر بهره‌مند شده‌اند. در این مدت، دو پایگاه تخصصی به پایگاه‌های هلال احمر استان افزوده و سامانه‌های هوشمند عملیاتی نیز راه‌اندازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ادامه داد: در دو سال گذشته امدادگران و داوطلبان هلال احمر استان به ۲۰۰۰ حادثه امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های غیرفعال در جمعیت هلال احمر استان فعال شده‌اند، گفت: اعتبارهای عمرانی جمعیت ۵۰۰ درصد رشد داشته که سبب اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدا و توسعه فضاهای درمانی و ... شده است.

محبان به دوره‌های آموزشی برگزارشده اشاره و اضافه کرد: در این مدت، ۲۴۰۰ دوره آموزشی برگزار شده است که در آن‌ها ۵۰ هزار نفر آموزش دیدند و این افراد نخستین گروه‌های امدادی‌اند که سر صحنه‌ها حضور خواهند داشت.ایسنا

اخبار مرتبط