پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۱۰/۳ - ساعت ۲۲:۱۹

نقطه صفر مرزی در خراسان شمالی زیر چتر پویش ملی سلامت قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، از پوشش صد در صدی تعدادی از مناطق مرزی استان در شهرستان راز و جرگلان در پویش ملی سلامت(غربالگری پرفشاری خون و دیابت) خبر داد.

دکتر جواد شاهین‌فر روز شنبه دوم دی‌ماه 1402 با اعلام این خبر در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: هم زمان با شروع پویش ملی سلامت در کشور، این پویش در خراسان شمالی نیز آغاز شد و اکنون غربالگری پرفشاری خون و دیابت افراد بالای 18 سال در تعدادی از مناطق مرزی استان به پوشش صد در صدی رسیده است.

 

وی اشرف‌دره را یکی از این مناطق برشمرد که برای تمام افراد مشمول، غربالگری پرفشاری خون و دیابت انجام شده است و عنوان کرد: به تفکیک آمار در روستای مرزی اشرفدره 100درصد یعنی بیش از 838 نفر، در روستای سنگسار 81.2 درصد، در روستای آیرقایه56  درصد، روستای تکله قوز 33.4 درصد و در روستای ابریشم 51.3 درصد در این پویش مشارکت داشتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع در شهرستان مرزی راز و جرگلان، حدود 22 هزار نفر غربالگری شده‌اند که نشان‌دهنده مشارکت 51.3 درصدی مردم مناطق شهری و روستای این شهرستان در پویش ملی سلامت تا کنون است.

اخبار مرتبط