پایگاه خبری تحلیلی دیار مشرق ۲۴

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ساعت ۲۲:۳۳

بزرگداشت آیت الله عبدالقائم شوشتری در فاروج

مراسم بزرگداشت عارف فرزانه، آیت الله حاج شيخ عبدالقائم شوشتری (رحمة الله علیه) در مسجد جامع امام خمینی رحمت الله علیه فاروج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیار مشرق ۲۴، مراسم بزرگداشت عارف فرزانه، آیت الله حاج شيخ عبدالقائم شوشتری (رحمة الله علیه) در مسجد جامع امام خمینی رحمت الله علیه فاروج برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام گنجی، از اساتید درس خارج فقه و از خطبای حرم حضرت معصومه (س)، "آیت الله" را نشانه خدا در فقه دانست و گفت: آیت الله کسی است که در فقه و رساله سر رشته دارد و این آیت الله شوشتری نیز نشانه ای از خدا بود.

 

وی افزود مردم شهرستان فاروج و قوچان به وجود عالمان بزرگی همچون شیخ عباس قوچانی و آیت الله شیخ ذبیح الله ذبیحی قوچانی و آیت الله شوشتری افتخار کنند.

 

حجت السلام گنجی افزود از ویژگی بی نظیر آیت الله شوشتری در جاذبه قدرتمندی بود که خدای منان این جاذبه را به ایشان عنایت کردند.

 

وی افزود: یکی از کشفیات ایشان، شناسایی علمای بزرگ بود،در فهم روایت بسیار قوی ،در اخلاق لطیف و نرم و با محبت و در مناجات و در بعد علمی و فقهی هم قوی و در شناخت مسیحیت و ادیان، ید طولایی داشت.

 

این عالم افزود: آیت الله شوشتری ،برای رضای خدا و ولی عصر عجل الله فرجه، شاگردانی تربیت می کرد. شوشتری زنده و ماندگار است و شاگردان بزرگی تربیت کرد .خاندان شوشتری ها ارزنده و بزرگ اند و شهید برای خدا، تقدیم نظام کردند.

 

وی علمایی همچون قائمی و میر شفیعی را از تربیت یافتگان آیت الله شوشتری عنوان کرد و گفت: از علت های موفقیت این عالم بزرگ، مراقبت ها و تقیدات دینی مادر بود.

اخبار مرتبط